Amy Plum: Benim İçin Öl Serisi

      Bugün önermek istediğim kitap serisinin en güzel yanı yazarıdır. Samimi, okuyucularıyla ilgilenen, her mesajınıza samimiyetle cevap veren bir hanımefendi. Kendisi Fransız olmasına rağmen İngilizce yazdığım mesaja cevap vermiş hatta ricamı kırmayarak imzalı kitabını gönderdi. Kitabı başka dillere çevrilmiş, başka bir ülkeden okuyucunuz size yazıyor en ufak ego belirtisi göstermeden en samimi şekilde cevap veriyor. Kitap serisine gelirsek...
      Kitabı okuduğum tarih 2011'dir. Lise bire gidiyorum, trendy adlı haftalık dergiden aksatmadan alıyordum. O zamanlar vampir, kurt adam kitapları meşhurdu. Bu araya küçük bir not düşmek istiyorum. Her türlü kitabı okuyan biriyimdir, türü asla ayırt etmem. Şu sıralar akademik kitaplardan vakit bulamasam da okuduğum zaman asla kitap ayırt etmem. -Irkçı kitaplar hariç.- Konumuza dönersek vampir ve kurt adam kitapları her yerdeydi. Bu furyayı başlatan kitap meşhur Alacakaranlıktı. İlk kitap okunur,sonra başka biri aynı konu üzerine yazar derken vampir ve kurt adam kitapları sıkıcı olmaya başladı. Trendy dergisinde kitap ilanı gördüm. Akılçelen yayınlarının ilanıydı. Kitabın ismi dikkat çekiyordu ama yeterli değildi. Konusu da fazlasıyla önemliydi. İnternetten hızla kitap özetine baktım. Kitap farklı bir soluk getiriyordu fantastik kategorisine. Geri dönenler! Ne vampirdi bunlar ne kurt adam. Kitabı almaya karar verdim. Almak çok kolay olmadı. Online alışveriş fazla yaygın değildi. Kitabı sahaflardan almam gerekecekti, sorun değildi. İstanbul'da ikamet ettiğim konum merkeziydi. Beyazıt'a on dakikaydı. Asıl sorun kitabı bulamamamdı. İki gün içinde neredeyse tüm sahafları, kitapçıları gezdim. Babamda benim gitmediğim yerlere gidiyordu.  Kitabı bulamadık. Aramayı da bıraktık. Tabi gezerken gördüğümüz ve girmediğimiz kitapçılara uğruyorduk. Bir gün babam eve geldiğinde kitap elindeydi. Süleymaniye de girdiği kitapçıda kitabı bulmuştu. O gün dört saat içinde kitabı bitirdim. Seri olduğunu ama Türkçe'ye çevrilmediğini de aynı gün içinde öğrendim. Kitabı çevrilmesini bekledim. Aynı anda son üç kitabı çevrildi. Üçüncü kitabı doğum günü hediyesi olarak geldi, dördüncü kitap ise imzalı olarak Amy Plum gönderdi.
        Biraz kitaptaki geri dönenlerden bahsetmek istiyorum. ben bunlara bir nevi iyilik meleği diyorum. Çünkü biri için öldüklerinde üç gün içinde yeniden diriliyorlar. İlk gün tamamen ölüler, ikinci gün ruhları geliyor, üçüncü gün ruhları güçleniyor ve diğer geri dönenlerle iletişim kuruyor. Ruh halindeyken bazı güçleri de oluyor. Fazla bilgi vermek istemiyorum ama birazda karakterlerden konuşmalıyım bence. Baş karakter Kate, ailesini kaybediyor. Büyükannesi ve büyükbabasının yanına ablası ile geliyor. Paris'in güzel sokaklarından birinde oturuyorlar. Bu sessiz sakin kız bir gün kafeye gider ve asıl oğlanımızı görür. Vincent! Yanında olan diğer iki arkadaşı da en az onun kadar yakışıklıdır. Bu bilgiyi verdim çünkü benim favori karakterim Jules'dır. Vincent'ın birini kurtarırken öldüğünü görür Kate. İşte olaylar burada başlar. Sonradan Vincent'ı karşısında sapasağlam tekrar gördüğünde bu işin peşine düşer. Olaylar gelişir. Küçük bir not daha eklemek istiyorum. Dördüncü kitap Jules'ın ağzından. Kate'i tek seven Vincent değildir. Jules, Vincent ile olan arkadaşlığı yüzünden Kate'e olan aşkını gizler. Tabi bu hissedilir. Yazar, Jules çok sevilmiş olacak ki dördüncü kitabı onun adına yazmış. Değişik, fantastik türünde bir kitap. Şuan dördüncü basımı yapıldı Türkiye'de. Online alırsanız size daha uyguna gelecektir. Kitabı okuyacak olanlara şimdiden iyi okumalar... Daha fazla kitap önerisi için instagramdan @budaguzelmisblog sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Şuan kitap D&R de ilk üç kitap indirimde tanesi 15 tl, dördüncü kitap 7.60 tl.
1. Kitap: Benim için öl
2. Kitap: Ben ölene kadar
3. Kitap: Ölmem gerekirse
4. Kitap:Onun için öl

Kitap Özeti:

1. Kitap Özeti.
O, Aşkı İçin Ölmeye Değil, Ölmemeye Söz Verdi

"Gizemli ve romantik bir aşkı anlatan bu romanı elimden bırakamadan bir çırpıda okuyup bitirdim." Aprilynne Pike, New York Times en çok satanlar listesinde 1 numara olan Kanatlar dizisinin yazarı.

Amy Plum, paranormal üçlemesinin ilk kitabı olan Benim İçin Öl'de (Die For Me) , Amerika'da anne babasını trafik kazasında kaybedince, ablasıyla dedelerinin yanına taşınmak zorunda kalan Kate ile onun saf güzelliğine tüm benliğini kaptıran yakışıklı Fransız genci Vincent'ın ruhlara işleyen aşklarını anlatıyor. 
On altı yaşındaki Kate, Brooklyn'den, çoğu kişinin hayalini süsleyen "Işıklar kenti" Paris'e taşındığında, acı günlerini kitap okuyarak ve sanatla iç içe geçirerek atlatmaya çalışır. O sırada, uyur hâldeyken bile onu görebilen bir çift gözün kendisini aşkla izlediğinden habersizdir. Kate'in, bir kafede kitap okurken gördüğü ve tüm genç kızların yüreğini hoplatacağını, kendisine hiç takılmayacağını düşünerek iç geçirdiği Vincent'ın gözleridir bunlar. Ve Kate de Vincent'a gönlünü kaptırır.
Ama bu aşkın önünde gizemli ve ürkütücü bir engel vardır. Vincent normal bir insan değildir. Hayatını her gün riske atmasına neden olan korkunç bir yazgıya mahkumdur. Ayrıca onu ve tüm ırkını yok etmeye çalışan ölümsüz ve tehlikeli düşmanlara karşı koymak zorundadır. 
Okurken nefes nefese kalacağınız Benim İçin Öl'ün yazarı Amy Plum, ikincisi 2012'de yayımlanacak paranormal üçlemesinin bu ilk kitabıyla gençlerin kalbinde şimdiden taht kuruyor.

Yazar, Paris'in muhteşem dekorunun yanı sıra iki dünya savaşının insanlara yaşattığı acıların yansımalarının da yer aldığı ve okurların yeni tutkusu olacak bu üçlemenin ilk kitabını sizlere paylaşıyor.

2. Kitap Özeti.
O, Aşkı İçin Ölmeye Değil, Ölmemeye Söz Verdi 

Vincent, kollarını bedenime sarmadan evvel bakışlarımı yakalamaya çalışıyordu. "Seni kaybetmekten çok korkuyorum," dedi, dudaklarının arasından çıkan nefesiyle saçlarımı okşayarak. "Ve o kadar basit ki, Kate. Tek bir hata yapıyor ve sonsuza kadar yok oluyorsun."

Amy Plum, paranormal üçlemesinin ikinci kitabı olan Ben Ölene Kadar'da Vincent ile Kate'in aşkları uğruna verdikleri mücadeleyi ele alıyor. 

Vincent bu kez aşkı için yaşamaya yemin etmiştir. Bu karardan memnun olan Kate, Vincent'ın doğasına aykırı işlere girişmiş olmasından dolayı da rahatsızdır. Yaşadığı karmaşayı bir çözüme kavuşturmaya ve sevgilisini ölümlü bir insana dönüştürmeye karar veren Kate, bilmeden kendini büyük bir tehlikenin kucağına atar. 

Vincent'ın başı da beladadır. Onu ve tüm ırkını yok etmeye çalışan ölümsüz ve tehlikeli düşmanlara karşı amansız bir savaşı sürdürürken, bir yandan da bir geri dönen olduğunu öğrenen Kate'in dedesine karşı koymaya çalışmaktadır.

Ölmemeye söz veren Vincent, hayatta kalmayı başarabilecek mi? 

Paranormal üçlemenin ilk kitabı Benim İçin Öl ile büyük bir başarı yakalayan Amy Plum, serinin ikinci kitabında da soluk soluğa okuyacağınız bir heyecan fırtınası sunuyor.

Akılçelen Kitaplar, Paris'in muhteşem dekorunun yanı sıra iki dünya savaşının insanlara yaşattığı acıların yansımalarının da yer aldığı ve okurların yeni tutkusu olan bu üçlemenin ikinci kitabını sizlere sunmaktan gurur duyuyor.


3. Kitap Özeti.
Sevdiğini kurtarmak için ne kadarina hazirsin?

Amy Plum'ın tüm dünyada fırtınalar koparan, önemli çok satanlar listelerinin 
gediklisi hâline gelen Benim İçin Öl Üçlemesi tamamlanıyor.

Vincent beni bulmak için pek çok hayat boyunca beklemişti, ancak ortak geleceğimize dair hayallerimiz bir anda paramparça oldu. İkimizin de "arkadaş" olarak tanımladığımız biri ona ihanet etti ve ben de Vincent'i kaybetmiş oldum.

Şimdi düşmanımız France'ın ölümsüzlerini hâkimiyeti altına almaya son derece kararlı ve istediklerini elde etmek için bir savaş başlatmaktan da kaçınmayacaklar.

Heyecan dolu bir macera… Aşk, mücadele, gözyaşı, sürpriz bir son…

Benim İçin Öl Üçlemesi'nin son cildi,

Ölmem gerekirse!

4. Kitap özeti.
Kate'i Vincent'ın kollarına iade etmek çaresizlik, umutsuzluk dolu bir histi. Vincent'ın öfkelenmesini ve bana meydan okumasını istiyordum. Çünkü o zaman gerçek açığa çıkacaktı ve duygularımı saklamak zorunda kalmayacaktım. Ama o benden şüphelenmeyecek kadar çok güveniyordu bana. Ve ben de incitemeyecek kadar çok seviyordum onu.

Uluslararası çok satan Benim İçin Öl üçlemesinin romantik ve ölüme meydan okuyan dünyasında geçen bu novellada en iyi arkadaşının sevgilisine âşık olan ölümsüz Fransız sanatçı Jules'un hikâyesini dinliyoruz.

Jules Marchenoir bir geri dönen, bir ölümsüz. Onun görevi, ölüm tehlikesiyle karşı karşıya olan insanların hayatlarını kurtarmak. Bunun karşılığında ödediği bedelse çok ağır: binlerce kez tekrar tekrar yeniden ölmek. 

Jules, hayatını bir asır boyunca Paris sokaklarında kızlarla flört ederek ve aşka zerre kadar önem vermeyerek geçirmiştir. Ancak hiç beklemediği bir anda karşısına çıkan Kate Mercier'in, hayatını tamamen değiştireceğini hemen anlar. Kate onun gerçek aşkıdır. 

Ne var ki Kate, Jules'un en yakın arkadaşı olan Vincent'e âşıktır. Jules belki de tekrar tekrar yaşadığı tüm hayatlar boyunca karşısına çıkan en zorlu kararı vermek zorundadır şimdi: Dostuna sadık mı kalmalı, yoksa uğruna ölmeye değer olan gerçek aşkı mı tercih etmeli... 



Not: Dördüncü kitap Jules sevenler için. Aslında seride sayılmıyor. Jules'ın maceralarına giriş. Hatta beşinci kitap diyeceğimiz bir kitap daha var. Bir kere daha öl adlı kitap Jules'ın New York'a gidişini anlatıyor. Ben dördüncü kitabı ekleyip beşinciyi eklemedim çünkü o isteğe bağlı bir şey. Ama Jules'ı okumanızı isterim.



Yorumlar

  1. Merhaba beşinci kitabı nereden bulabiliriz acaba ingilizce Türkçe hiç farketmez

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir Yaşam Hikayesi: Yolların Başlangıcı-Amin Maalouf

Yüzyıllardır Yas Tutan Cami 'Zal Mahmut Paşa Cami'